П`ятниця, 17.11.2017, 18:30
Головна | RSS
Викривач корупції
Зупинимо корупцію разом (соціальна реклама)Новини Юридичного порталу
Меню сайту

Статистика

Ні корупції (соціальна реклама)!

Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту

Інформація про стан розгляду поданої органу державної реєстрації прав, нотаріусу заяви (запиту)

Пошук відомостей в ЄДР

Головна » 2016 » Травень » 25 » Чи підлягає реєстрації газобалонне обладнання - огляд законодавства
14:49
Чи підлягає реєстрації газобалонне обладнання - огляд законодавства

Мабуть кожен водій в нинішній ціновій політиці на паливо, вже задумувався над різними способами економії для свого авто.

В 2015 році я використав один із варіантів економії - дообладнав свій ВАЗ 2106 газобалонним обладнанням, - адже ж зріджений нафтовий газ вдвічі дешевше за бензин та дизельне пальне.

Як свідомий громадянин, до дообладнання автомобіля я проконсультувався з декількома власниками СТО та водіями - впевнився що вимоги реєструвати ГБО не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Тодішні нахаби ДАІвці Томаківщини Дніпропетровської області Шевченко А.В. та Кремена В.О., намагались притягнути мене до адміністративної відповідальності за це, тільки от не могли визначитись, - чи за частиною 1 статті 121 КУпАП (переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів) чи частиною 2 цієї ж статті (керування водієм транспортним засобом, не перереєстрованим в установленому порядку). Оскільки документи були в наявності (сертифікати, акти прийому - передачі обладнання і т.і.) ДАІвці визначились - притягнути мене до відповідальності за частиною 6 статті 121 КУпАП.

Жителям Томаківщини ці ДАІвці зазначали - що справа по ГБО це 50 грн. хабара, хоча і реєстрація не обов`язкова!!!

За 11 місяців судової біганини, разом з командою Дорожнього контроля України в Дніпропетровській області ми довели ДАІвцям, вже нинішнім поліцейським - вимоги щодо реєстрації ГБО є незаконними та протиправними. Постанови Томаківського районного суду та ДАІвця Шевченко А.В. скасовано та визнано протиправними (справа №195/975/15а (2а/195/886/15)). Наразі проводяться заходи щодо притягнення інспекторів до кримінальної відповідальності.

Виходячи з судової практики та огляду чинного законодавства, вирішив поділитися і з вами - чому ж вимога ДАІ/поліції щодо реєстрації ГБО є протиправною.

 

1. Ось посилання на судову практику з даного питання: 

http://reyestr.court.gov.ua/Review/26894112

http://reyestr.court.gov.ua/Review/43039292;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/43104852;

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/51996683;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/39225810;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/42679121;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/8715683;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/42118116;

http://reyestr.court.gov.ua/Review/40226922.

 

2. Перше, на що необхідно звернути увагу, це те, що поліцейський зобов’язаний вам назвати законну причину зупинки транспортного засобу (стаття 16 Закону України «Про дорожній рух», стаття 35 Закон України «Про Національну поліцію»).

В моєму випадку, підстава для зупинки була розшук транспортного засобу. Детальніше про цей захід: спецоперації обмежують права громадян на вільне безперешкодне пересування і змушують пред’являти документи для перевірки. Відповідно до статті 57 Конституції України  «Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними». Тобто, коли поліція приховує свої накази від громадськості – вони не є законними і в суді сприйматимуться такими, які не набрали законної сили.

Друге - у разі, коли інспектор забажає заглянути до вас під капот, пам`ятайте, що автомобіль, яким ви керуєте, охоплюється юридичним поняттям «інше володіння особи» (абзац 3 пункту 11 Постанови ВСУ №2). Проникнення до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду не допускається (частина 1 статті 30 Конституції). Конституцією передбачені, як виняток, невідкладні випадки, пов’язані лише з:

- врятуванням життя людей;

- врятуванням майна;

- безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину.

Цей перелік випадків є вичерпний. У цих випадках можливий інший порядок проникнення до твого автомобіля, проведення в ньому огляду чи обшуку, але цей порядок має бути встановлений виключно законом (частина 2 статті 30 Конституції). За проникнення працівника ДАІ до мого автомобіля, проведення в ньому огляду чи обшуку всупереч зазначеному порядку передбачене кримінальне покарання за порушення недоторканості іншого володіння особи (стаття 162 ККУ).

У разі ж наявності рішення суду, після проведення огляду чи обшуку складається відповідний протокол, до якого і вписуються свідки.

Стосовно свідків!!! Залучення напарника поліцейського у якості свідка забороняється - відповідно до пункту 4 Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року №1103, не можуть бути залучені  як  свідки  працівники поліції  або особи, щодо неупередженості яких є сумніви. Відповідно до Конституції України, Закону України «Про запобігання корупції», Закону України «Про Національну поліцію», ніхто не має права покласти на працівника поліції виконання обов’язків, не передбачених чинним законодавством (зокрема бути свідком при виконанні своїх посадових обов’язків щодо притягнення до відповідальності, що унеможливлює дотримання вимог неупередженості та об’єктивності у вирішенні справи).

Третє - стосовно проведення поліцейським експертизи документів та дослідження транспортного засобу. Відповідно до ІНСТРУКЦІЇ про порядок проведення криміналістичних досліджень транспортних засобів і реєстраційних документів, що їх супроводжують, працівниками Експертної служби МВС затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 31.05.2013 № 537 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2013 року за №1309/23841 - дослідження транспортних засобів і реєстраційних документів, що їх супроводжують, здійснюють працівники Експертної служби МВС України, яким у встановленому Законом України „Про судову експертизу” порядку присвоєно кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями!!! 

Ще один цікавий факт - відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива», альтернативні  види  палива це тверде, рідке та газове паливо, яке  є  альтернативою  відповідним  традиційним видам палива і яке виробляється  (видобувається)  з  нетрадиційних  джерел  та  видів енергетичної  сировини. Споживачі альтернативних  видів  палива це фізичні та юридичні особи, які використовують технічні засоби, у тому числі двигуни внутрішнього згоряння,  котельні агрегати,  печі, інші енергетичні агрегати,  установки та машини,  що працюють повністю або частково на альтернативних видах палива. Статтею 13 цього Закону визначено, що правопорушеннями у сфері альтернативних видів палива, зокрема, є невиконання розпоряджень,  приписів органів, які здійснюють державний нагляд та контроль за дотриманням чинного законодавства про альтернативні види палива, а також створення перешкод для  їх діяльності. Відповідно до підпункту 6 пункту 4 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України   затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №408/2011, Державна  служба  гірничого нагляду та промислової безпеки України (далі - Держгірпромнагляд України) відповідно до покладених на  неї завдань здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині  безпечного ведення   робіт,   промислової  безпеки,  безпеки  робіт  у  сфері поводження  з  вибуховими  матеріалами  промислового   призначення юридичними  та фізичними особами,  які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань виготовлення, монтажу,  ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації   машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; та підпункту 11 пункту 5 має право зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих  виробництв,  цехів,  дільниць,  робочих місць,  будівель, споруд,  приміщень та інших виробничих об'єктів,  виготовлення  та експлуатацію  машин,  механізмів,  устаткування,  транспортних  та інших засобів виробництва,  виконання певних робіт,  у тому  числі пов'язаних з   користуванням   надрами,   застосуванням   нових небезпечних   речовин, реалізацію продукції шляхом видачі розпорядчого   документа  про  заборону  зазначеного  у  випадках, передбачених законодавством,  а також анулювати видані  дозволи  і ліцензії   до  усунення  порушень,  які  створюють  загрозу  життю працівників.

Четверте - згідно КУпАП та Правил дорожнього руху, відсутня відповідальність за встановлення газобалонного обладнання та обов’язок перереєстрації автомобіля в установленому порядку в органах Державтоінспекції: в ПДР, КУпАП, Законі України «Про дорожній рух» та інших нормативно-правових актах України взагалі відсутнє поняття «газобалонне обладнання», вимога щодо його перереєстрації та не є переобладнанням.

Узгодження з органами Державтоінспекції установку газобалонного обладнання від власників транспортних засобів не вимагає жоден нормативно-правовий акт.

Відповідно до абзацу 1 пункту 33 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року №1388, перереєстрація  транспортних  засобів проводиться у разі отримання  свідоцтва  про  реєстрацію  замість  утраченого  або не придатного  для  користування,  зміни їх власників, місця стоянки, місцезнаходження  або  найменування  власників  -  юридичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які  є  власниками  транспортних  засобів,  а  також  у разі зміни кольору, переобладнання  транспортного  засобу  чи заміни кузова, інших  складових  частин, що мають ідентифікаційні номери.

Вимоги щодо відображення у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу відмітки про інший тип пального є незаконними, оскільки це не передбачено чинним законодавством.

Так, відповідно до пункту 1.5 Інструкції про порядок проведення криміналістичних досліджень транспортних засобів і реєстраційних документів, що їх супроводжують, працівниками Експертної служби МВС України, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 31.05.2013 №537 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2013 року за № 1309/23841, реєстраційні дані – це відомості про транспортний засіб та його власника; реєстраційні документи, що супроводжують транспортний засіб, - це свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт), тимчасовий реєстраційний талон транспортного засобу, облікова картка транспортного засобу.

Відповідно до службових відміток ДАІ, визначених у додатках до наказу МВС від 11.08.2010  №379 «Про затвердження Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 січня 2011 року за №123/18861 облікові дані    транспортного засобу - (марка, модель, ідентифікаційні  номери  двигуна,  шасі (рами),  кузова (коляски)).

П`яте - стосовно типу пального. Відповідно до державного стандарту№28576-90 (ИСО 8681-86) встановлено загальну кваліфікацію нафтового палива, і відповідно його клас. Термін «тип нафтопродуктів» роз’яснено в державному стандарті №26098 як сукупність нафтопродуктів однакового функціонального призначення.Визначення поняття «пально-мастильні матеріали» та визначення терміну «мастило» наводиться у пункті 4.27 ДСТУ 3437-96 «Нафтопродукти. Терміни та визначення», а саме: «Паливо» - загальне поняття, яким позначають матеріали, що використовуються як джерело енергії. Паливо (пальне)використовують для двигунів внутрішнього згорання; «Мастило» - пластичний матеріал, який являє собою структуровану загусником оливу, застосовувану для зменшення тертя,консервації виробів та герметизації ущілень.Тому тип палива не може змінюватись на інший тип у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу, оскільки двигун та його характеристики не змінюються.

 

Дякую за увагу! Не порушуйте ПДР та удачі на дорогах!

-Валерій Павленко, заступник керівника ВП ГО "ДКУ" в Дніпропетровській області-


Рекомендувати:
Переглядів: 442 |  Теги:
Історія Томаківського району

Пошук

Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Корисні посилання
  • Юридичний портал
  • Міністерство юстиції України

  • Переліки громадських формувань
  • Перелік політичних партій зареєстрованих Томаківським РУЮ
  • Перелік політичних партій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Перелік громадських організацій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Перелік благодійних організацій зареєстрованих Томаківським РУЮ
  • Перелік профспілкових організацій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Єдиний реєстр громадських формувань

  • Викривач корупції © 2015 - 2017 Безкоштовний хостинг uCoz