Четвер, 14.12.2017, 18:11
Головна | RSS
Викривач корупції
Зупинимо корупцію разом (соціальна реклама)Новини Юридичного порталу
Меню сайту

Статистика

Ні корупції (соціальна реклама)!

Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту

Інформація про стан розгляду поданої органу державної реєстрації прав, нотаріусу заяви (запиту)

Пошук відомостей в ЄДР

Головна » 2013 » Грудень » 20 » Права та обтяження, що підлягають державній реєстрації
18:42
Права та обтяження, що підлягають державній реєстрації

Стаття 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (долі - Закон). Права та обтяження, що підлягають державній реєстрації:

1. Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: 

1) право власності на нерухоме майно; 

2) право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; 

3) інші речові права відповідно до закону; 

4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження. 

2. Речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно, крім випадків, передбачених статтею 4-1 цього Закону.

3. Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини) може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на земельну ділянку, на якій вони розташовані. 

Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), в яких вони розташовані.

Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Частина перша статті 4 Закону визначає перелік речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також суб’єктів таких прав.

Держава може виступати у даних правовідносинах лише через компетентні органи, тобто органи державної влади, які відповідно до наданих їм повноважень можуть управляти державним майном.

Визначений у статті 4 Закону перелік речових прав та їх обтяжень не є вичерпним, тому законом можуть бути визначені інші речові права та обтяження, які підлягають державній реєстрації.

Варто зазначити, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2012 року №824 «Деякі питання державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» з Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 року №830) вилучено положення щодо поширення права податкової застави на будь-які активи платника податків, включаючи нерухоме майно.

Таким чином, Кабінет Міністрів привів положення чинного законодавства у відповідність з рішенням Конституційного суду України від 24 березня 2005 року №2-рп/2005, згідно з яким поширення права податкової застави на будь-які види активів платника податків, незалежно від суми податкового боргу, порушує справедливе вирішення питань застосування права податкової застави, тобто є неконституційним.

Частина друга статті 4 Закону визначає первинність права власності стосовно до інших речових прав. Зокрема, реєстрація так званих «похідних» речових прав на нерухоме майно провадиться лише після державної реєстрації права власності на таке майно.

Частина третя статті 4 Закону передбачає можливість реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини) незалежно від того, чи зареєстровано право власності на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Разом з тим, підстави набуття у власність перелічених об’єктів нерухомого майна повинні бути правомірними. Проведення державної реєстрації не може порушувати права власника земельної ділянки, на якій розташований об’єкт нерухомого майна. Інакше кажучи, земельна ділянка, на якій знаходиться об’єкт, речове право на який підлягає державній реєстрації, повинна знаходитися на законному речовоправовому титулі.

Зокрема, не підлягає державній реєстрації відповідно до положень статті 4 Закону самочинно збудований об’єкт нерухомого майна, оскільки згідно з частини 2 статті 376 Цивільного кодексу України особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

Прикладом правомірного переходу права власності на земельну ділянку є підстава, встановлена статті 120 Земельного кодексу України, яка передбачає перехід права на земельну ділянку у разі набуття права на жилий будинок, будівлю або споруду. Зокрема, до особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Абзац 2 частини 3 статті 4 Закону передбачає можливість реєстрації права власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), в яких вони розташовані.

Словосполучення «може бути зареєстровано», яке використовується законодавцем в частині 3 статті 4 Закону, не повинно тлумачитися як дискреційне повноваження державного реєстратора. За відсутності перешкод для проведення державної реєстрації речового права на нерухоме майно, визначених законом відповідне право підлягає обов’язковій державній реєстрації.


Рекомендувати:
Переглядів: 145 |  Теги:
Історія Томаківського району

Пошук

Календар
«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Корисні посилання
  • Юридичний портал
  • Міністерство юстиції України

  • Переліки громадських формувань
  • Перелік політичних партій зареєстрованих Томаківським РУЮ
  • Перелік політичних партій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Перелік громадських організацій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Перелік благодійних організацій зареєстрованих Томаківським РУЮ
  • Перелік профспілкових організацій легалізованих Томаківським РУЮ
  • Єдиний реєстр громадських формувань

  • Викривач корупції © 2015 - 2017 Безкоштовний хостинг uCoz